دلتنگی

دلتنگی چه حس بدی است....

تنهایی چه حس بدی است

کاش...

پاره ای ابر میشدم

دلم مهربانی می بارید

کاش نگاهم شرار نور میشد

اشتی میدادش

و

که دوست داشتن چه کلام کاملی است

و

من...

چقدر دلم تنگ دوست داشتن است!
 

باران می بارد

باران میبارید … از درزهای کفش کهنه کودکی سردی باران را …
وقتی که از کنار نانوایی رد میشد …
از نگاه ناتوان برای خرید نان داغ ، عشق را دیدم که در چشمانش به مروارید شبیه تر بود !!!
خدایا به آسمانت چیزی بگو

حافظ شیرازی

سینــــه از آتـش دل در غم جانـانـه بسوخـت

آتـشــی بـود در این خـانـه که کاشانه بسوخـت

تـنــم از واسـطــه دوری دلـبــر بـگـداخــــــت

جـانــم از آتــش مـهــر رخ جـانـانـــه بسوخـت

سوز دل بین که ز بس آتش اشکم دل شمع

دوش بر مـن ز سر مهـر چـو پروانـه بسوخـت

آشنـائـی نه غریـبـست که دلسـوز مـن است

چون من از خویش برفتم دل بیگانه بسوخـت

خـرقـــــه زهـد مـرا آب خـــــرابـات ببــــــرد

خـانـــه عقـل مـرا آتـش مـیـخـانــــه بسوخـت

چـون پیـالـه دلم از تـوبـه که کـردم بشکسـت

همچـو لالـه جگـرم بی مـی و خمخــانه بسوخـت

ماجـرا کم کـن و بازآ کـه مـرا مـردم چـشـــــــم

خـرقـه از سـر بـدرآورد و بشـکـــرانـه بسوخـت

تــرک افسـانـه بگـو حـافــظ و مـی نـوش دمی

که نـخـفـتـیـم شـب و شمـع بافسانـه بسوخـت

خواص درمانی سیاه دانه و مضرات احتمالی آن

سیاه دانه یا شونیز گیاهی با خواص درمانی و ضد التهاب، باید ها و نباید های استفاده از سیاه دانه به عنوان دارو را بدانید.

خواص درمانی سیاه دانه و مضرات احتمالی آنبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیاه دانه (Nigella sativa) یا شونیز، گیاهی با طول دوره رشد یک ساله، دارای کرک های ظریف است. این گیاه بومی کشور هندوستان و اروپاست. ارتفاع گیاه سیاه دانه 50-60 سانتی متر است و برگ های آن به صورت نوارهای باریک، و دارای گل های سفید یا آبی است. دانه های سیاه رنگ و مثلثی شکل که چسبیده به گلبرگ های آن دیده می شود خواص خوراکی و درمانی زیادی دارد. قرن های متمادی است که از سیاه دانه به عنوان دارو برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود و مطالعات دنیای پزشکی و طب سنتی و گیاهان دارویی نشان می دهد این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. از سیاه دانه به عنوان درمان دندان درد، اسهال و یبوست، هموروئید و انواع حساسیت ها استفاده می شود. حتی شما می توانید از این گیاه طب سنتی به عنوان ادویه در غذاهای خود بهره ببرید. با ما همراه باشید تا شما را با خواص درمانی معجزه آسای این گیاه و مضرات احتمالی آن آشنا کنیم.

خواص درمانی سیاه دانه از گذشته تا به حالا

طب سنتی در طول زمان های متعددی به دنبال کشف خواص دارویی گیاهان است. شاخه گیاهان دارویی و خواص آن یکی از به روز ترین و پرکاربردترین شاخه پزشکی جامعه کنونی است. سیاه دانه نیز یکی از مهمترین گیاهانی است که دارای خواص درمانی بی شماری است. اما ذکر این نکته مهم است که قبل از استفاده از هر دارویی حتی داروی گیاهی بهتر است از پزشک مربوطه کمک های لازم را بطلبید و خودسرانه اقدام به درمان نکنید. در طول تاریخ برای سیاه دانه خواص درمانی بسیاری را ذکر کرده اند. از ادویه گرفته تا درمان بیماری های مهم مانند سردرد و حساسیت و آسم و ....سیاه دانه به صورت کپسول های مکمل غذایی، ژله ای، عصاره روغنی و به عنوان ادویه استفاده می شود. اگر با خواص درمانی سیاه دانه آشنا شوید محال است آن را در رژیم غذایی خود نگنجانید.

خواص درمانی سیاه دانه و مضرات احتمالی آن

 خلاصه ای از خواص درمانی سیاه دانه 

1- سرشار از ویتامین ها و عناصر مغذی

سیاه دانه منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری و مواد مغذی لازم برای بدن است. مواد مغذی مانند اسیدهای آمینه، پروتئین ها، کربوهیدرات ها است. انواع ویتامین های کلسیم، آهن، پتاسیم و سدیم نیز در روغن سیاه دانه موجود است. اسیدهای چرب سیاه دانه شامل اماگا 3 با خاصیت ضد التهابی است. برای بهره مندی از این منابع غنی بهتر است مقدار مصرف روغن سیاه دانه به مقدار معقول باشد.

2- درمان انواع سرطان

سیاه دانه خاصیت ضد التهابی دارد. این خصوصیت موجب تقویت دستگاه ایمنی بدن است. مطالعات نشان می دهد که سیاه دانه از بروز انواع سرطان ها جلوگیری می کند. برای مثال یکی از بدخیم ترین سرطان ها، سرطان پانکراس است. ترکیبات شیمیایی موجود در سیاه دانه با کاهش التهاب پانکراس رشد سلولهای سرطانی را متوقف میکند.

3- درمان انواع آلرژی ها، بیماری های قلبی و عروقی

پیشگیری بهتر از درمان!

آسم یکی از مشکلات تنفسی مزمن و نوعی آلرژی است که باعث التهاب مجاری تنفسی فرد می شود. پژوهش ها نشان می دهد روغن سیاه دانه از سلول های بدن محافظت کرده و به بهبود سریع بیماری کمک می کند. روغن سیاه دانه به دلیل داشتن مواد مغذی باعث کاهش علائم سرفه و تنگی نفس می شود. بیماری های قلبی و عروقی مانند ضربان قلب نامنظم و نقص های مادرزادی از جمله بیماری هایی است که می تواند زندگی ما را مختل کند. بنابراین با داشتن سبک رژیم غذایی سالم از بیماری های قلبی و انواع آلرژی های دستگاه تنفسی، گرفتگی سینه، ذات الریه خود جلوگیری کنید. برای درمان سرفه ناشی از آسم، سرماخوردگی و یا گلودرد بهترین درمان استفاده از روغن سیاه دانه به همراه مقداری عسل است.

خواص درمانی سیاه دانه و مضرات احتمالی آن

4- تقویت حافظه

5- کنترل و کاهش فشار خون و کلسترول خون

6-سلامت کبد و جلوگیری از سفید شدن زود هنگام مو

7-کاهش ابتلا به دیابت

8-کاهش وزن و درمان بی خوابی

9- درمان بیماری های روده مانند یبوست و اسهال، هموروئید

10- درمان حساسیتهای پوستی مانند اگزما که منجر به کاهش علائم خارش و تغییر رنگ پوست می شود.

11- کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های صفرا مانند انباشته شدن کلسترول در کیسه صفرا

12- کاهش سردرد و تسکین علائم سردردهای میگرنی

13- افزایش میزان شیر در دوران شیر دهی

14-کاهش دردهای کمر و کوفتگی های عضلانی

15- درمان خشکی و کم آبی دهان

16- بهبود الگوی خواب و افزایش زمان خواب

17- بالابردن سطح انرژی بدن و کاهش استرس و اضطراب

18- درمان سندروم های قاعدگی و تسکین دردهای این دوران

19- درمان کم خونی

20- درمان ناتوانی های جنسی، مشکلات جنسی

21- افزایش بینایی و تقویت آن

خواص درمانی سیاه دانه و مضرات احتمالی آن

مضرات احتمالی سیاه دانه شامل چه مواردی می شود؟ 

با وجود فواید زیادی که برای سیاه دانه شمردیم، در کنار آن می توان به احتمال مضر بودن آن برای برخی افراد خبر داد. از مضرات احتمالی سیاه دانه می توان به موارد زیر اشاده کرد:

  1.  ایجاد خارش و حساسیت در نتیجه تماس با دانه های سیاه دانه وجود دارد. این حالت نوعی آلرژی است که به درماتیت تماسی معروف است.
  2. همانطوری که دیدید سیاه دانه منجر به کنترل فشار خون و کاهش آن می شود. کاهش شدید فشار خون می تواند برای عده ای مفید نباشد. زیرا افت فشار خون مانع انتقال صحیح اکسیژن به مغز و قلب می شود و این مسئله باعث سردرد، تهوع و .. می شود.
  3. مصرف سیاه دانه اصلا به زنان باردار توصیه نمی شود. زیرا مصرف روغن سیاه دانه باعث انقباض ماهیچه های رحم می شود و احتمال سقط جنین و آسیب به آن را در پی دارد. بنابراین بهتر است در این دوران از سیاه دانه استفاده نشود.
  4.  مطالعات مرکز تحقیقاتی سرطان کترینگ، نشان می دهد که سیاه دانه با داروهای شیمی درمانی تداخل دارد و می تواند اثر درمان های متداول سرطان را خنثی و کاهش دهد. بهتر است قبل از استفاده از پزشک خود مشورت بگیرید.
  5.  افرادی که طبع گرم دارند بهتر است در مصرف سیاه دانه زیاده روی نکنند.
  6.  استفاده از سیاه دانه به تنهایی شاید خوشایند نباشد. بهتر است در کنار آن کمی عسل نیز میل نمایید.

 همان طور که ملاحظه کردید سیاه دانه خواص درمانی بی شماری دارد، و بهتر است در کنار رژیم غذایی خود از روغن سیاه دانه حداکثر استفاده را بکنید. دور از اغراق نیست که بگوییم سیاه دانه معجون سلامتی است، کاهش استرس و کاهش عوارض بیماری های متعدد معید این مطلب است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

گیربکس و یا جعبه دنده پس از کلاچ دومین قطعه مهم در سیستم حرکتی ماشین شماست.

گیربکس ها در دو نوع اتوماتیک و دستی وجود دارند، گیربکس دستی در زمان تعویض دنده نیازمند کلاچ گیری توسط راننده است اما در گیربکس اتومات این عمل به صورت خودکار انجام میشود. انتخاب اتومیل هایی با گیربکس اتومات در شهر های پرترافیک بسیار حائز اهمیت بوده و انتخابی مطمن و هوشمندانه است، زیرا خستگی ناشی از کلاچ گیری وجود نداشته و بسیار راحتر هستید.

از طرفی گیربکس اتومات هزینه بالاتری داشته اما در صورتی که رسیدی لازم انجام شود بسیار مطمنتر از نوع دستی است. زیرا در گیربکس های دستی اصطحکاک بیشتری وجود داشته و عمر قطعات میتواند کمتر باشد.

رسیدگی منظم و بازدید روغن گیربکس خودرو در تمامی مدل ها مهم بوده و این عدم رسیدگی مشکلات و هزینه های زیادی در پی دارد، ما در هیدروتک با داشتن تیمی مجرب و حرفه ای و استفاده از دیستگاه های پیشرفته گیربکس خودرو شما را تست و بررسی می نماییم تا از مشکلات پیش رو جلوگیری شود.

انتخابی مطمن و ایده آل

هیدروتک

Video Thumbnail

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایرادات گیربکس اتومات را نادیده نگیرید

در بسیاری از خودرو ها داخل کشور به دلیل مونتاژ ناصحیح گیربکس (تقه در زمان حرکت) و یا استفاده از روغن نامناسب گیربکس اتومات شما دچار مشکل میشود و حتی ممکن است برخی از چرخ دنده های گیربکس شما از بین برود. این مشکلات تنها با بررسی دقیق و منظم قابل پیشگری است تا از هزینه گزاف تعمیر یا تعویض گیربکس خودرو شما جلوگیری شود.

با انتخاب مجموعه هیدروتک و داشتن دفترچه مجموعه اطلاعات کاملی از خودرو خود داشته باشید و با خیالی آسوده از خودرو خود استفاده نمایید.

خواص سیاه دانه

 خواص سیاه دانه

سیاه دانه دارای خواص درمانی بسیاری است. در احایث و روایات اسلامی نیز آمده است که :
" سیاه دانه دوای هر بیماری و دردی است ، به جز مرگ."
برخی خواص آن عبارتند از :
 - سیاه دانه طبیعت گرمی دارد.
 - به دلیل داشتن ماده ای موسوم به تیموکیتون، دارای اثرات ضد تشنجی است. بررسی ها نشان می دهد سیاه دانه می تواند موجب تاخیر در زمان شروع تشنج و کاهش مدت آن شود.
 - در کاهش نفخ شکم و دفع گازهای معده موثر است.
 - زیاد کننده شیر مادران است.
 - قاعده آور است، یعنی عادت ماهانه را باز می کند.
 - ضد کرم است. مصرف سیاه دانه با سرکه باعث دفع کرم دستگاه گوارشی می شود.
 - استفاده از مخلوط سیاه دانه آسیاب شده با عسل برای تسکین درد رحم و پس درد زایمان مفید است.
 - غرغره کردن جوشانده ی سیاه دانه در سرکه باعث تسکین درد دندان و محکم شدن دندان می شود.
 درمان بیماری ها با سیاه دانه
* سرگیجه و درد گوش :
یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار را حداقل تا 11 روز ادامه دهید.
 * روماتیسم :
یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.
 * اسهال :
یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید.
 * ناراحتی های کبدی :
مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.
همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید.
* سردرد و میگرن :
نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید.
در ضمن با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید.
 * درد و ناراحتی های کلیوی :
یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.
همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.
هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.
 * بی اختیاری ادرار:
پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل ، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید.
 * دل پیچه و درد های روده ای:
به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.
 * تب :
اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین میل نمایید، تب را برطرف می کند.

شروع کاری

سلام دوستان من سعی می کنم از امروز مطالب جالبی رو براتون بزارم .ممنون از همتون

خودرویی که در کیف جا می شود

خودرویی که در کیف جا می شود

پرشین خودرو: یک مهندس ژاپنی به تازگی یک «خودروی پیاده‌روی» اختراع کرده است که می‌توان با کوله‌پشتی آن را جابه‌جا کرد.

 

به گزارش «پرشین خودرو»، "خودروی پیاده‌روی" ابعادی در اندازه یک لپ‌تاپ دارد و از نظر کاربرد مانند اسکیت عمل می‌کند.

طرز استفاده از این ماشین بسیار ساده است.

برای روشن کردن یا استارت زدن کافی است که فرد روی آن بایستد و متوقف کردن آن نیز با برداشتن پا و پریدن از روی آن انجام می‌شود.

برای تغییر جهت هم باید از متمایل کردن وزن بدن به سمت چپ یا راست استفاده کرد.

مخترع ۲۶ ساله این ماشین پرتابل می‌گوید: «من همیشه با خودم فکر می‌کردم که کاش می‌‌توانستیم وسیله حمل و نقل‌ خود را با یک کیف همراه خود ببریم. به خاطر همین دوستم از من خواست که خودم این ایده را عملی کنم.»

600x338xWalkCar2-600x338.jpg.pagespeed.ic.sv_DAhuK7_.jpg

با این خودرو می‌توان سریع‌تر جابه‌جا شد و دیگر مشکل پارک ماشین هم به وجود نمی‌آید بلکه  می‌توان آن را به راحتی داخل یک کیف یا کوله‌پشتی جای داد.

جنس این خودرو از آلومینیوم است و باتری‌های لیتیومی دارد و در دو نسخه داخل منزل و خارج منزل طراحی شده و وزن آن هم از ۲ تا ۴ کیلوگرم متغیر است. تقریبا سه ساعت زمان می‌برد که این خودرو شارژ شود و در هر بار شارژ می‌تواند ۱۲ کیلومتر براند.

بالاترین سرعت این ماشین عجیب و غریب، حدود ۱۰ کیلومتر در ساعت است. نکته جالب درباره این خودرو این است که خیلی محکم‌تر از آن است که به نظر می رسد و می‌تواند تا وزن ۱۲۰ کیلوگرم را تحمل کند.

600x401xWalkCar3-600x401.jpg.pagespeed.ic.cpGWAF_Szn.jpg

مخترع ژاپنی این ماشین درباره اختراع جدیدش نظر جالبی دارد: «شاید کشورهایی مثل آمریکا هم چنین وسیله‌ای ابداع کرده باشند؛ اما کیفیت این خودرو از آن‌ها بهتر است. من فکر می‌کنم که خودروی پیاده‌روی یک وسیله کاملا جدید است که نشان می‌دهد، ژاپن همچنان می‌تواند نوآورانه عمل کند!»

پیش فروش این کالای ژاپنی که قیمت آن ۱۰۳ دلار است، از ماه اکتبر امسال آغاز می‌شود و انتظار می‌رود که تا اواسط بهار سال بعد هم مورد استفاده عمده قرار بگیرد.

چگونه مانع جوش آوردن خودرو شویم؟

هنگام جوش‌آوردن خودرو چه باید کرد؟ به چه طریق باید از آن جلوگیری کرد؟ این توصیه‌ها را به خاطر بسپارید: سطح مایع درون رادیاتور را به دفعات بازدید کنید. اگر توصیه کارخانه را نمی‌دانید، یک بند انگشت بالاتر بودن مایع از لوله‌های درون شبکه رادیاتور را مبنا قرار دهید.

فقط در خودروهای قدیمی می‌توان در رادیاتور را باز کرد. دقت کنید در این حال، خودرو سرد باشد. در خودروهای جدید باید در مخزن ذخیره سرریز را باز کرد یا بسادگی درجات مینیمم و ماکزیمم آن را بررسی کرد. نشتی زیر بست‌ها، مسیر شیلنگ‌های انتقال مایع، گرفتگی شبکه توری از حشرات و خاشاک، لهیدگی و مانند آن را بررسی کرده، کاستی‌ها را برطرف یا ترمیم کنید.

یک بار جوش آوردن یعنی وجود مشکل در سیستم خنک‌کاری؛ پس امروز و فردا نکنید و وقتی را که قرار است در حاشیه راه با هزینه بیشتر تلف شود، به تعمیر با هزینه کمتر اختصاص دهید. هیچ‌گاه آب خالی استفاده نکنید. از ترکیب آب با مواد اتیلن‌گلیکول استفاده کنید که ضدخوردگی است و همزمان چه زمستان و چه تابستان از یخزدگی و جوش‌آوردن مایع جلوگیری می‌کند.

از مواد معروف به رسوبگیر استفاده نکنید. ماندن آنها در مجاری باعث خوردگی و گرفتگی شبکه و در نتیجه جوش آوردن رادیاتور می‌شود. هنگام جوش آوردن رادیاتور، موتور را خاموش نکنید.

به نوشته جام جم آنلاین، بگذارید با دور آرام کار کند تا موتور و مایع رادیاتور زودتر خنک شود. کاپوت را بالا بزنید، اما به هیچ وجه در رادیاتور را باز نکنید. اگر خودرو قدیمی است، مقداری آب روی رادیاتور و درون شبکه توری بریزید. اگر فن کار نمی‌کند، احتمالا شمعک آب خراب شده. با احتیاط سیم‌های فن را به باتری وصل کنید و یادتان باشد همان روز به تعمیرگاه بروید.

هیچ‌گاه ترموستات را از مدار خارج نکنید. اگر عمل نمی‌کند، آن ‌را تعویض کنید. ابتدای هر فصل سوپاپ‌ها را فیلرگیری کنید تا سفتی آنها باعث جوش آوردن نشود. در رادیاتور مثل سوپاپ عمل می‌کند.

در صورت خرابی فنر، حتما آن را تعویض کنید. خیلی شل یا سفت بودن تسمه پروانه هم سبب جوش‌آوردن می‌شود. آن را فشار دهید؛ باید حدود یک بند انگشت پایین برود. با مشاهده خودروهای جوش‌آورده، به آنها راه‌دهید تا زودتر معبر شما و دیگران را روان کنند.

سلام ای خواب ای رویا . . .


    سلام ای خواب ای رویا
سلام ای آنکه با تو عشق شد پیدا
سلام ای آشنا ، ای مه
سلام ای مونس شب ها
مرا با خود ببر زینجا
نمی دانی که چشمانت
چه با من میکند هر شب
نمی دانی فریب چشم های تو
طلسمم میکند دیوانه می سازد نگاهم را
ولی افسوس اینجا
فاصله
صدها
هزاران راه را باید بپیماید
و من تنها
ندارم طاقت رفتن
نگاهم کن
بشو همراه
من اینجا بی تو تنهایم
و می گیرم
سراغ چشم هایی را
که یک شب آتشی افکند در جانم
ولی افسوس
این آتش
زبان شعر هایم را
نمی داند
نشد همراه
ندانست این دل تنها
که یک دم
هم زبانی را
طلب دارد
نمی داند دل تنها
پری رویان دیگر را
نمی داند اگر
یک دم !
شبی !!
تنها !
زبانم را بداند او
من آن شب را
کنم تا صبح فردا
روشن از مهتاب
و فردا روز آغاز است