بازاریابی نوین

بازاریابی نوین چیست؟ بازاریابی نوین چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟ هدف از ترویج بازاریابی نوین چه بوده است؟ ابزارهای بازاریابی نوین چیست؟

 در کسب و کارهای امروزی و بازاریابی نوین ، مشتریان مهره های اصلی و تعیین کننده در هر شرکت و سازمانی هستند. در صورتی که شرکتی بخواهد به صورت طولانی و در گذر زمان در عرصه رقابت و بازار باقی بماند باید بتواند رضایت مشتریان را جلب کند. برای اینکه بتوان به هدف رضایت مشتریان دست پیدا کرد لازم است مدیران شرکتها و سازمانها دید وسیع و همه جانبه  ای از شرایط درونی و بیرونی شرکتها داشته باشند. از جمله موارد و چالشهای جدید در بازاریابی نوین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) استفاده از فناوریهای نوین در جهت اهداف بازاریابی   

۲) وجود و افزایش رقیبهای بین المللی

۳) تبدیل اهداف بزرگ به قسمتهای جزئی تر

۴) گسترش آگهی های تبلیغاتی و اهمیت محتوای آنها

تغییرات بوجود آمده که در بالا به عمده ترین آنها اشاره شد نشان می دهد که بازاریابی در دنیای در شرایط کنونی نسبت به بازاریابی گذشته بسیار تغییر کرده است و همین خود نیازمند مهارتهای مدیریتی و دانش های جدید است.

استفاده از فناوریهای نوین در جهت اهداف بازاریابی

در دنیای کنونی ، اطلاعات فراوانی از طریق رسانه های مختلف انتقال می یابد. همین گستردگی استفاده از بازاریابی اینترنتی وبازاریابی الکترونیکی موجب شده است بسیاری از هزینه ها و مشکلات در جهت یافتن اطلاعات از بین برود ؛ و این در حالی است  که این امکانات خود نیاز به داشتن دانش و استفاده صحیح از این امکانات و ظرفیتها است که همین موجب اهمیت آن می شود و لازم است صاحبان شرکتها و مدیران نسبت به دانشهای جدید آگاهی داشته و در جهت کسب آنها توسط خودشان و همچنین آموزش آنها برای کارکنان اهتمام داشته باشند.

وجود و افزایش رقیبهای بین المللی

فن آوریهای ارتباطی و اطلاعاتی موجب شده بازاریابی در عرصه بین المللی توسعه پیدا کند که خود بر پیچیدگی و گستردگی در بازاریابی نوین افزوده است. در کنار افزایش اطلاعات در محیط اینترنتی و الکترونیکی مجازی ، محیطهای به شدت رقابتی ایجاد شده که گستردگی این رقابتها در یک فضای بین المللی موجب افزایش دشواری آن شده است. که خود موجب رشد بازاریابی اینترنتی  شده است.

تبدیل اهداف بزرگ به قسمتهای جزئی تر

به دلیل افزایش قسمتهای مختلف شرکتها و کسب و کارها در بازاریابی نوین لازم است اهداف هر شرکتی به بخشهای جزئی تر و کوچکتر تبدیل شود تا مدیریت و ساماندهی آن بهتر انجام شود. از آنجا که فضای بازایابی امروزه دچار تغییرات فراوانی شده و به کل متحول شده است پس نمی توان با یک هدف کلی به تمامی مقاصد و برنامه ها رسیدگی کرد. بلکه لازم است اهداف کلان و بزرگ به اهداف کوچک در بخشهای مختلف تبدیل شوند تا بتوان به درستی مدیریت کرد و دقت در برنامه ریزیها را افزایش داد ؛ در غیر این صورت نمی توان به یک شرکت یا کسب و کار پویایی که همسو و هماهنگ با تغییرات گسترده بازاریابی نوین باشد دست یافت. نباید در این شرایط از بازاریابی اینترنتی غفلت کرد.

گسترش آگهی های تبلیغاتی و اهمیت محتوای آنها

از آنجا که در فضاهای گسترش یافته اینترنتی ، افزایش تعداد رقیبها در بازاریابی نوین اتفاق افتاده است ؛ لازم است که آگهی های تبلیغاتی که جهت اطلاع رسانی به مشتریان طراحی می شود با دقت و دانش کافی طراحی شوند و محتوای این پیامها که اهمیت زیادی دارد به صورت حرفه ای بررسی شده و تهیه شوند.

۸ ایده دورکاری درکسب ‌و کار اینترنتی

بازاریابی اینترنتی - virtual marketing

۸ ایده دورکاری درکسب ‌و کار اینترنتی» اگر شما به راه‌اندازی کسب ‌و کاری علاقه مندید که بتوان آن را از منزل راهبری کرد اما در مورد نحوه شروع و نوع کار اطلاعاتی ندارید، ایده یک کسب‌ و کار اینترنتی می‌تواند به شما کمک کند. هزینه‌ی راه‌اندازی این‌گونه کسب و کارها اندک و دامنه فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید وسیع است.

با ترکیب تلاش، اراده و مهارت می‌توانید کسب ‌و کار اینترنتی خود را سریعاً آغاز کنید. در ادامه به ۱۰ مورد از  کسب ‌و کارهایی که می‌توانید از همین امروز شروع کنید، می‌پردازیم:

۱-کارشناس اینترنتی

امروزه بسیاری از شرکت‌های فعال اینترنتی، بدون داشتن محل کار فیزیکی، کار خود را انجام می‌دهند که این وضعیت فرصت‌های از راه دور متعددی برای کارشناسان اینترنتی ایجاد می‌کند. آنها می‌توانند طیف گسترده‌ای از وظایف را به انجام برسانند. این خدمات عبارت‌اند از ارتباط با مشتریان (CRM)، پاسخ‌دهی به تلفن‌ها، تنظیم قرار ملاقات و چک کردن ایمیل‌ها و پاسخ‌دهی به آنها.

شما می‌توانید کار‌تان را با یک مشتری شروع کنید و پس از شناخت تخصص یا زمینه‌‌ی مورد نظر خود مثلاً خدمات به مشتریان رسانه‌های اجتماعی، قادر خواهید بود تعداد مشتریان بیشتری داشته باشید، در نتیجه درآمدتان را افزایش دهید.

۲- تدریس از راه دور

اگر شما یک متخصص در یک زمینه خاص هستید، از دانش خود بهره بگیرید، مدرس شوید و به تمام دانش‌آموزان از سراسر جهان آموزش بدهید. اینترنت این امکان را به شما می‌دهد تا به همه افرادی که علاقمند به آموزش هستند بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی دسترسی داشته باشید. می توانید با سایت هایی که امکان ارائه آموزش آنلاین را دارند، مذاکره کنید و پروژه های آموزشی خود را در سایت آنها به فروش برسانید.

۳- تولید محتوا

تقریباً همه‌ی کسب ‌و کارها امروزه به نوعی در حال انجام بازاریابی محتوا هستند. همه برای جلب توجه تلاش می‌کنند، به همین دلیل برای جذب نویسندگان بسیار عالی همیشه تقاضای زیادی وجود دارد.

هر کسی می‌تواند محتوا منتشر کند اما تعداد کمی از کسب ‌و کارها محتواهای با کاربرد و مناسب ایجاد می‌کنند تا توجهات را جلب کرده و مخاطبان خود را به منابع درآمدی تبدیل کنند. اگر شما یک نویسنده ماهر هستید، فرصت‌های سودآور زیادی برای شما وجود دارد.

۴- راه اندازی فروشگاه آنلاین

این شغل یک گزینه بسیار مناسب برای کسانی است که به دنبال جذب سرمایه برای یک استارت‌آپ هستند و یک فرصت بزرگ برای افرادی است که می‌خواهند یک کسب‌ و کار اینترنتی را شروع کنند اما نمی‌خواهند ریسک کنند و زمان زیادی را صرف کار خود کنند.

۵- مشاوره

مشاوره می‌تواند یک کسب ‌و کار بسیار پرسود باشد. راهنمایی افراد به انجام درست امور می‌تواند بازدهی بالایی در کسب‌ و کار کارفرمایان ایجاد کند. این روزها به نظر می‌رسد که همه یک مشاور هستند! به همین دلیل نه تنها شما باید اعتبار کسب کنید و نتایج خود را ارائه دهید بلکه باید راهی پیدا کنید تا برتر از رقبا شوید.

۶- بازاریابی رابطه‌ای (Affiliate Marketing)

بازاریابی رابطه‌ای یکی از انواع بازاریابی است که در آن شما محصولات دیگران را در سایت خود یا سایت‌های مخصوص این کار تبلیغ می‌کنید و به ازای فروش یا هر مراجعه‌کننده‌ای که به سایت مبدأ می‌فرستید کسب درآمد می‌کنید. همان طور که از تعریف بازاریابی رابطه‌ای مشخص است، در این نوع کسب و کار شما نیازی به ساخت یا تولید محصول یا خدماتی ندارید، بلکه تنها بستری برای فروش محصولات دیگران فراهم می‌کنید. اما در این راه نیاز به جذب کاربران و تبدیل آن به مشتریان واقعی دارید و الا درآمدی نخواهید داشت! پس تکنیک‌های بازاریابی را باید فرابگیرید.

۷- انجام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

شاید باور نکنید که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یک کسب‌ و کار اینترنتی محسوب می‌شود. اگر شما فالوئرهای زیاد و وفادار در شبکه‌های اجتماعی دارید، می‌توانید از طریق تبلیغات درآمد زیادی کسب کنید. اما به یاد داشته باشید برندها پول زیادی خرج نخواهند کرد اگر برگشت سرمایه‌ای نداشته باشند.

۸- طراح گرافیک/ توسعه دهنده وب

اگر یک طراح گرافیک هستید یا با برنامه‌نویسی آشنایی دارید، افراد زیادی خواهان استخدام شما هستند و می‌توانید با انجام پروژه‌های آنها درآمد خوبی کسب کنید.

هنگامی‌که شما برای خودتان کار می‌کنید و به اصطلاح فریلنسر (freelancer) هستید، بر ساعات کاری خود کنترل دارید و می‌توانید انتخاب کنید که با چه افرادی کار کنید. قیمت کارتان را خودتان تعیین می‌کنید، پروژه‌ها را شما انتخاب می‌کنید و در نهایت کاری را انجام می‌دهید که دوست دارید.

منبع modirno.ir

چرا سئو مهم است؟

why seo is important چرا سئو مهم است

آمار نشان میدهد که بیش از ۹۰ % کاربران اینترنت دست کم از یک موتور جستجو  ، برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند. وقتی که یک کاربر اینترنت ، عبارتی را مورد جستجو تایپ می کند ، فهرستی از سایتهای حاوی آن عبارت ، برای وی نشان داده می شود. موتورهای جستجو (Searchn Engines) عموما هزاران و بلکه میلیونها نتیجه را باز میگردانند . ولی معمولا ۱۰ نتیجه در صفحه نخست دیده می شوند.

آمارها حاکی از آن است که تنها ۷% کاربران ، از صفحه های سوم به بعد نتایج را مرور می کنند. این موضوع اهمیت رسیدن به ده رتبه اول یا همان (Top ten) را نشان می دهد ، که هدف بسیاری از وب مستر ها و صاحبان سایتهای اینترنتی ، قرار گرفتن در بین این ده گزینه است. به ویژه در مورد سایتهای تجاری ، این موضوع اهمیتی چند برابر پبدا می کند.

 برتر بودن در نتایج جستجو ، مشتریان زیادی را به وب سایت شما هدایت می کند. بر اساس آمارها :

  • ۸۷ در صد بینندگان وب سایت ها ، از طریق موتورهای جستجو وارد آن وب سایت شده اند.

  • ۷۳ در صد معاملات آنلاین ، به وسیله موتورهای جستجو آغاز می شود.

۳.۵ بیلیون وب سایت ، با هم در حال رقابت بر سر پول هستند ، اما واقعیت این است که کسری از یک درصد این سایت ها ، به صفحه اول موتورهای جستجو راه می یابند.

چرا سئو مساله مهم در هر کسب و کاری محسوب می شود؟

سئو و مساله بهینه سازی وبسایت در موتورهای جستجو یکی از مسائل حائز اهمیت می باشد. سئو توجه بسیار بالایی بر موتورهای جستجو داشته و به این توجه دارد که مخاطبین چگونه محتوایی را انتخاب می کنند و یا چه محصولاتی را خریداری می کنند و یا چه خدماتی را انتخاب می نمایند. مردم برحسب چیزی که از طریق موتورهای جستجو می یابند خرید خود را انجام می دهند.

بعضی مواردی که اشاره به آن در سئو حائز اهمیت می باشد به شرح ذیل است :

 جستجو محلی، سئو محلی

برای موتورهای جستجویی همچون گوگل، بینگ و یاهو بسیار مهم است کاربر از کجا و چه چیزی را جستجو می کند. که موتورهای جستجو از طریق آیپی سیستم موبایل و یا دسکتاپ شما، موقعیت محلیتان را تشخیص داده و بر همان اساس نتایج نزدیک تر به شما را در اختیارتان قرار می دهد.

☑️ محتوایی با کیفیت

هدف موتورهای جستجو همچون گوگل، برگشت بهترین نتایج و مرتبط ترین آن با جستجو کاربر می باشد. بنابراین هر چه محتوای مرتبط تر با جستجوی کاربران ایجاد نمایید شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو خواهید داشت. زمانیکه که کاربران بر روی سایت شما صرف می کنند بسیار مهم است و هر چه درصد خروجشان از سایت کمتر باشد رتبه بالاتری از نظر گوگل کسب خواهید کرد. همچنین هر چه محتوای به روزتری تهیه نمایید امتیاز بیشتری از نظر موتورهای جستجو کسب خواهید کرد.

☑️ درج برچسب های مهم در بخش های مهم وبسایت

تگ عنوان سایت، تگ هدینگ و یا همان سرتیترهای مطلبتان، نام جایگزین در عکس ها و …
اگر برچسبی برای نوشته خود انتخاب نمایید و سپس محتوای خود را حول آن برچسب و یا عنوان شرح دهید، گوگل تشخیص خواهد داد تمرکز آن محتوا بر روی چه کلمات کلیدی می باشد.
الگوریتم های گوگل نیز توسط موتور جستجو بینگ بررسی میشود و براساس آن کاربر خود را به نزدیک ترین محتوا هدایت می کنند.

منبع: seositetool.ir

تبلیغات چند دستگاهی (Cross-Device) رویکرد جدید بازاریابی آنلاین

امروزه کاربران ابزار دیجیتال، محتواهای موردعلاقه خود را از دستگاه‌های مختلفی به دست می‌آورند که تلفن‌های همراه هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی از آن جمله است.

این در حالی است که تا همین چند سال پیش، رایانه‌های رومیزی یا همان PCها، عمده‌ترین ابزار دسترسی به محتوا به شمار می‌رفت.

شواهد نشان می‌دهد عادات رفتاری کاربران به‌سرعت در حال تغییر است. بازاریابی آنلاین نیز باید به‌تناسب این تحولات واکنش داده و خود را با شرایط روز وفق دهد.

cross device trackingتبلیغات چند دستگاهی 

رساندن آگهی به سمع و نظر مخاطب، یکی از اصلی‌ترین وظایف و دغدغه‌های بازاریاب‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود زیرا واضح است تبلیغی که دیده یا خوانده نشود فاقد ارزش است، هرچند به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و طبق آخرین متدهای روز تهیه‌شده باشد.

به همین دلیل چند وقتی است که مفهوم نسبتاً جدیدی در محافل فناوری مطرح‌شده که از آن به تبلیغات چند دستگاهی (Cross-Device) یاد می‌شود.

هدف این شیوه، ارائه تبلیغات به‌صورت یکپارچه در دیوایس‌های مختلف است؛ چراکه اکنون متمرکز شدن بر یک دیوایس، راهکاری نیمه منسوخ به شمار می‌رود و چه‌بسا در آینده‌ای نه‌چندان دور، به‌طور کامل کنار گذاشته شود.

به نقل از وب‌سایت خبری Adweek، به همین دلیل برندها به دنبال استفاده از راهکار «چند دستگاهی» هستند و انتظار می‌رود این روند در سال 2016 با رشد بالایی همراه باشد.

در سال 2015 eMarketer پیش‌بینی کرده بود هزینه تبلیغات برنامه‌ای (Programmatic) در آمریکا در سال 2016 به 21.55 میلیارد دلار و در سال 2017 به رقم خیره‌کننده 26.78 میلیارد دلار خواهد رسید.

شرکت‌ها و برندهای زیادی به استفاده از این شیوه‌ی نسبتاً نوین تبلیغاتی روی آورده‌اند که به‌عنوان‌مثال از آن جمله می‌توان به هتل‌های زنجیره‌ای Red Roof Inn اشاره کرد.

البته کارشناسان معتقدند این رویکرد نسبتاً نوظهور، با مشکلات و چالش‌هایی نیز روبروست.

موضوع امنیت و حفظ حریم خصوصی و داده‌های شخصی کاربران، دغدغه‌های اصلی پیش‌روی تبلیغات آنلاین Cross-Device عنوان‌شده است.