بازاریابی الکترونیک درشبکه های اجتماعی و فیس بوک

مقدمه

 

تعبیر قدیمی بازار به معنای محل ارتباط چهره به چهره مشتری و فروشنده و مکانی برای تلاقی عرضه و تقاضا ما بین آنهاست. در دنیای امروز با مجموعه تحولات و پیشرفتهای صورت گرفته شده در آن برای خرید و فروش به حضور فیزیکی دو طرف در یک مکان واحد نیازی نیست. گسترش وسایل و امکانات حمل و نقل و اطلاع رسانی و ارتباطی همانند تلفن و سیستم های پستی زمینه ای را به وجود آورد که شرکتها بتوانند سفارشات مشتریان خود را در سراسر جهان دریافت و کالای مورد نظر را برای آنها ارسال کنند. در تعاریف جدید دانش اقتصاد، بازار شامل مجموعه ای از خریداران بالقوه و بالفعلی است که برای دریافت کالا، خدمت و یا هر چیز با ارزش دیگر به وجود آمده است. به طور مثال بازار پول یا بازار سهام از جمله بازارهای مهمی هستند که برای تبادلات پولی و اعتباری تشکیل می شوند.

با توجه به این تعاریف بازار الکترونیکی به جایگاههایی اطلاق می شود که نظام های عرضه و تقاضا با استفاده از بستر های الکترونیکی صورت می گیرد و سیستم های دریافت مبلغ کالا از مشتری و دریافت کالا از فروشنده کاملاً در محیط الکترونیکی و با استفاده از ابزارهای مدرنی چون رایانه، اینترنت و کارتهای اعتباری صورت می گیرد. از جمله ويژگی های بازارهای الکترونیکی می توان به گسترده شدن این بازارها در سطح بین الملل و در نوردیدن مرزهای جغرافیایی باشد. یکی از مهمترین عوامل ایجاد تحول و توسعه در ساختار و شکل گیری بازارهای مجازی ظهور اینترنت به عنوان مهمترین پدیده دو دهه اخیر می باشد. توسعه روز افزون اینترنت در کشورهای مختلف و گستردگی دامنه کاربری آن در دور افتاده ترین مناطق شهری و روستایی جهان موجب می شود تا راهها وشیوه های نوینی در سیستم های تجاری و به خصوص شیوه های بازاریابی که ما از آن به عنوان بازاریابی الکترونیکی تعبیر می کنیم بوجود آید.

تمایل بیش از حد نوع بشر به گشت و گزار در وب سایت ها ( وب گردی) و عضویت در شبکه های اجتماعی زمینه را برای توسعه بیش از پیش بازاریابی الکترونیک و در نتیجه تچارت الکترونیک فراهم نموده .

اهمیت این موضوع وقتی روش می شود که بدانیم موفق ترین شبکه اجتماعی یعنی فیس بوک دارای یک میلیارد کاربر فعال است،کاربرانی که می توانند یک مشتری بالقوه باشند.

در این تحقیق که به روش کتابخانه ای تهیه شده است برآن شده ایم که به این سوال اساسی پاسخ گوییم که آیا از شبکه های اجتماعی بخصوص فیس بوک می توان به عنوان بستری برای بازاریابی الکترونیک استفاده کرد یا خیر؟

دانلود مقاله

اسماء الهی و اسم اعظم خدا

اسماء حُسنی یا نام‌های نیکوی خداوند نام‌هایی هستند که در اسلام برای الله به کار رفته‌است. غالبا شمار این نام‌ها را ۹۹ نام دانسته‌اند که بیشتر آن در قرآن آمده است، ولی برخی دیگر براین باورند شمار آن‌ها بیشتر است. نام‌های خدا در قرآن مجموعه‌ای از بیش از ۲۰۰ نام خداوند است که در قرآن ذکر شده‌اند و اصطلاحا، ۹۹ تای آن «(به عربی: اسماء الحسنی)‏» یا نام‌های نیکوی خداوند خوانده می‌شوند. هر چند که تعداد نام‌های خدا، شامل صفت‌ها و کلمه‌های مرکب، در قرآن و سنت از ۹۹ عدد خیلی بیشتر هستند، ولی مسلمانان اعتقاد دارند که گروه برگزیده‌ای از نام‌ها (نام‌های نیکو)، تعدادشان ۹۹ عدد است.[۱] از میان این ۹۹ نام، ۸۵ تای آن مستقیما در قرآن ذکر شده است. اما تعدادی از این نام‌ها مستقیما در قرآن وجود ندارد. بعضی از محققان با رجوع به احادیث تا ۲۰۰ مورد از این نام‌ها را یافته‌اند.

دانلود مقاله

سیر تحولات تاریخی قانون اساسی در ایران

قانون اساسی قانون تعیین کننده نظام حاکم است ،قانونی که مشخص می کند قدرت درکجامتمرکز است ،روابط این قدرت حاکم باآزادی ها وحقوق افرادملّت چگونه است واین قوای حاکمه اعم از قوه مقننه ، قو مجریه وقوه قضائیه تاچه اندازه اقتدارومسئولیت هایی دربرابرملت دارند .

قانون اساسي در جوامع مختلف به عنوان سند ملي و مورد قبول عموم مردم جامعه پذيرفته مي‌شود. به علاوه، به دليل اهميت و كلي و عمومي بودن آن براي زمان‌هاي مختلف اين سند بايد از استحكام كافي و لازم برخوردار باشد تا زمامداران به آساني نتوانند آن­را تغيير داده، دستخوش دگرگوني كنند. البته از سوي ديگر، عدم امكان هرگونه تغيير در قانون اساسي نيز ممكن است از جواب‌گويي آن براي حل معظلات جامعه با توجه به نيازهاي گوناگون آن بكاهد. به همين دليل معمولا راه بازنگري، اصلاح، تغيير و نسخ قانون اساسي بايد در آن پيش­بيني شده باشد.

علاوه بر این قانون اساسی مضامینی مانند پرچم ،سرودملی ،نشان ملی ،پایتخت کشور،واصول حاکم برسیاست های اقتصادی ،برنامه های فرهنگی وروابط خارجی کشور راموردتوجه قرارمی دهد .


دانلود مقاله

تعارض

تعارض

گرد آوري و تنظيم حميد رضا عباسيان

مقدمه

اختلافات یا تعارض پدیده ای است که آثار ي رابر روی عملکرد افراد و سازمان ها دارد. اين اثرات مي توانند مثبت ويا منفی باشند.

ازآنجايي كه نیروی‌ انسانی‌ به‌ عنوان‌ اصلی ترین‌ دارایی‌ سازمان ها و به‌ عنوان‌ مزیت‌رقابتی‌ مطرح‌ است‌ و وجود روابط سالم‌ مبتنی‌ بر همکاری‌ و همدلی‌ بین‌ این‌ منابع‌ ارزشمند از جمله‌ مهمترین‌ عوامل‌ اساسی‌برای‌ موفقیت‌ درهمه‌ سازمانها اعم‌ از صنعتی‌، اداری‌، خدماتی‌، آموزشی‌ و مانند آن هاست‌. از طرف‌ دیگر با توجه‌ به‌ پیچیدگی‌ روزافزون‌ سازمانها و تفاوت‌ در اندیشه‌، نگرش‌ و باورهای‌ افراد، تعارض‌ به‌ عنوان ‌جزء اجتناب‌ناپذیر زندگی‌ سازمانی‌ امروز مطرح‌ است‌. نکته‌ قابل‌ توجه‌ اینجاست‌ که‌ اجتناب‌ناپذیر بودن‌ تعارض‌ بر منفی‌ بودن ‌آن‌ نیست‌ بلکه‌ چه‌ بسا اگر تعارض‌ خوب‌ مدیریت‌ شود، برای‌ سازمان‌ مفید نیز باشد. به‌ عبارت‌ دیگر تعارض‌ سکه‌ای‌ است‌ که ‌دو وجه‌ مثبت‌ و منفی‌ دارد و شیوه‌ برخورد و یا رویارویی‌ با آن‌ است‌ که‌ اثر آن‌ را برای‌ سازمان‌ تعیین‌ می‌کند. از این‌رو، بی‌شک‌ توانایی‌ مدیریت‌ و کنترل‌ پدیده‌ تعارض‌ در سازمانها از مهمترین‌ مهارتهای‌ مدیریت‌ است‌ که‌ مدیران‌ امروز نیازمند آن‌ هستند.دراین‌ مقاله‌ سعی‌ شده‌ است‌ با ارایه‌ مفهوم‌ تعارض‌، سطوح‌ و انواع‌ آن‌ و رابطه‌ آن‌ با عملکرد و سبکها و راهبردهای‌ مدیریت‌ تعارض‌ گاهی‌ در راستای‌ آشنایی‌هرچه بيشتر با این‌ مهارت‌ مدیریتی‌ برداشته‌ شود.

مقاله را از اينجا دانلود كنيد

آخرین اطلاعیه در مورد انتخاب رشته کاردانی به کار شناسی

حذف آزمون جامع و ارزیابی حرفه ای دوره کاردانی پودمانی علمی کاربردی

متن خبر و سایر اخبار مربوط به تصمیمات جدید را از اینجا بخوانید

اطلاعيه سازمان سنجش اموزش کشور درباره جدول زمانبندي ازمونهاي سال 1391

برای اطلاع از زمانبندی آزمون ها  اینجا کلیک نمایید

آخرین اخبار آزمون جامع

ثبت آزمون جامع امسال در شهریور ماه صورت  می پذیرد  و امتحان آن در آبان ماه برگزار خواهد شد.

کلیه دوستانی که در مقطع کاردانی رشته مدیریت کسب و کار بوده و هم اکنون رشته تبلیغات تجاری پذیرفته شده اند  نیاز به شرکت در آزمون جامع ندارد این مطلب به نقل از کارشناس مربوطه خانم پور موسی در دانشگاه جامع ذکر  می گردد. برای اطمینان بیشتر میتوانید با کارشناس مربوطه به شماره 82772229 تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با امتحان جامع

با توجه به اینکه  هم دوره ای های عزیر در شرف فراغت از تحصیل بوده و می بایست در آزمون جامع شرکت نمایند لذا در ذیل آدر س سامانه ثبت نام در آزمون جامع و نیز دفترچه ثبت نام آزمون جامع اردیبهشت ماه سال 1391 را می توانید مشاهده کنید. امید است این بخش مورد توجه واقع شود.



سامانه ثبت نام در آزمون جامع وارزیابی حرفه ای پودمانی

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون جامع اردیبهشت ماه سال 1391(آخرین دوره برگزار شده)

اطلاعیه مهم در مورد آدرس جدید سایت

دوستان عزیز از این پس می توانند برای ورود به سایت از آدرس http://mrabasian.s2a.irنیزاستفاده نمایید و یا
در گوگل کلمه"حمیدرضاعباسیان "را سرچ نمایید